PROJECTE EDUCATIU

 

Indice

TRETS D'DENTITAT:

QUI SOM?

El CEIP MARTINEZ VALLS planteja com a objectiu general prioritari, aconseguir una escola PÚBLICA que:

  • Garantesca la formació integral de l’alumne/a com a persona responsable, crítica, activa, participativa i creativa.
  • Que tinga opinions pròpies i sàpiga escoltar i dialogar amb tolerància. Respectuosa amb les diferències individuals de qualsevol tipus.
  • Que siga solidària, pacifista i ecologista. Que treballe de manera autònoma i organitzada.
  • Que estiga motivada per aprendre i per a formar-se com a persona humana per tal que arribe a estimar-se més a sí mateix/a, així com a la seua pròpia llengua i cultura.

Per tal d’apropar-se a aconseguir aquest objectiu necessitem crear:

  • Una escola arrelada a un medi valencià, que conega i faça estimar als seus i a les seues alumnes, les seues tradicions, la seua llengua i la seua cultura.
  • Una escola activa i participativa, que potencie la participació de tota la comunitat escolar: pares, mares, mestres i alumnes.
  • Una escola que potencie actituds de tolerància, diàleg i solidaritat.
  • Una escola on els i les professionals treballen en equip, per tal de crear una línia comuna en tot el centre, assumida per tots i totes, on es segueixen uns criteris metodològics i didàctics comuns, consensuats i compartits.
  • Una escola que potencie l’autoestima dels xiquets i de les xiquetes i l’acceptació de les diferències individuals de cadascú.
  • Una escola on l’ecologia, l’ensenyament per a la pau i la no discriminació, siguen valors que estiguen presents.

 

ESTRUCTURA ORGANITZATIVA

ÒRGANS DE GOVERN

ÒRGANS UNIPERSONALS.

Són els que prenen i/o executen les decisions preses, de forma democràtica entre els òrgans col•legiats, i assumeixen les tasques que se’ls deleguen.

ÒRGANS COL•LEGIATS

Són els instruments bàsic de direcció, gestió i control del centre, estant supeditats uns als altres segons les funcions que a cadascun corresponga.

Són òrgans col•legiats: el Consell Escolar, el Claustre de Professors/es, la Comissió Econòmica, la Comissió Pedagògica, l’Assemblea de delegats i delegades dels/les alumnes i la Junta de Pares i Mares.

ÒRGANS TÈCNICO – PEDAGÒGICS

EL PROFESSOR O LA PROFESSORA.

Realitza una activitat docent amb un grup d’alumnes.

EL PROFESSOR – TUTOR O LA PROFESSORA – TUTORA.

És el/la responsable immediata del desenvolupament del procés educatiu del grup d’alumnes confiats a ell o ella, oferint la orientació personal, formació integral i aprofitament acadèmic.

L’EQUIP DOCENT.

Està constituït pels professors o professores del mateix nivell o cicle, per tal de coordinar l’acció educativa, tant a efectes organitzatius com didàctics.

ELS DEPARTAMENTS.

Són els òrgans tècnics de participació docent en l’àmbit pedagògic, mitjà per millorar qualitativament i donar verticalitat a la línia de centre, oferir el perfeccionament del professorat i basat en el treball en equip.

LES COMISSIONS.

Són equips de treball formats pel professorat del centre i pel altres membres dels distints estaments de la Comunitat Educativa.