divendres, gener 07, 2005

Norah, Norah
Porte tot el dia escoltant a Norah Jones. Ja feia mesos que no l'escoltava i he recordat a l'instant perquè no podia deixar d'escoltar els seus discs quan la vaig descobrir (fins que em vaig saturar de tanta malencolia). Intentar descriure amb paraules la seua música seria insultar-la, de manera que us convide a sentir-la. Seria un exercici bonic, però sempre he pensat que aquesta mena de descripcions inútils (d'una olor, per exemple, com les que apareixen a El perfum de Patrick Suskind) tenen molt poca utilitat pràctica, tot i que són molt estètiques. Com definir una olor? L'olfacte és el sentit que menys desenvolupat tenim (ens costa més ser fins a l'hora de distingir els olfactes que a l'hora de distingir colors, per exemple) i això deriva en una falta d'adjectius o de teorització. S'ha de recorrer a la metàfora o a la socorrida metonimia.

D'altra banda aquesta MERDA de blogger es nega a publicar-me el blog a la web de mural.uv.es, així que hauré de cedir (segur que ho fan a propòsit per a guanyar diners amb publicitat) i passar-me al blogspot (que odie per la seua publicitat i la horrible barreta superior).