dijous, març 10, 2005

Provocació?
Després d'una classe mentalment inaguantable plena de filosofia barata (aquella que amaga el buit més pobre i estrepitós darrere d'etiquetes altisonants i de formes amb molta pompa, boato i parafernalia) jo trobaba que se m'estava convidant a la provocació. El que vull dir és que no aguante a aquells qui van per la vida d'intel·lectuals destructors del cànon sense proposar cap alternativa viable. Per això m'ho he pres com una provocació i li he dit al professor, pam amunt pam avall, que m'agrada primer construir i després derruir, i sobretot, que calia veure si en realitat era util tenir present tot aquell corpus d'etiquetes rimbombants darrere de les quals s'albira una espesa boira que no deixa veure res. És açò digne d'una classe universitaria? Potser, però: és açò digne de totes les classes universitaries d'una assignatura?

El to irat del professor, em confirmava allò que deia nosequí: les veritats ofenen.