40 anys llegint
Més enllà de les facetes purament socioculturals i educatives, el principal motiu que mou els llibrers a fer una Fira del Llibre és l'aspecte econòmic. No podem oblidar que les llibreries són negocis i, com a tals, es el seu objectiu fonamental són els beneficis monetaris. També és cert que, a diferència d'altres tendes, les llibreries són empreses de cultura.
En una situació de crisi econòmica com l'actual, resultava tot una aventura fer un presagi sobre el resultat de vendes que tindria la 40ª Fira del Llibre. La presidenta del Gremi, en correlació a anys anteriors, al·legava que aquest sector "sempre ha estat en crisi" i que, per tant, no es veurien tan afecats. Altres llibrers no eren tan optimistes,
però allò cert és que la presidenta tenia la raó.
Les vendes d'aquest any, segons les dades del Gremi de Llibrers, augmentaren un 10% en relació amb les de 2008. Alguns llibrers diuen que és l'edició de la Fira en què més llibres han venut i més beneficis han tret, marcant rècords històrics. Al global, es va superar el milió d'euros en llibres venuts, unes dades que s'equiparen a les de l'any 2005, una Fira la de fa cinc anys especialment profitosa, però que fou un miratge en un sector particularment abandonat per part dels ciutadans, que cada vegada lligen menys.