Normativa
Principal

 

 

NORMES D'ÚS PERSONAL DELS RECURSOS INFORMÀTICS I TELEMÀTICS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA

(aprovades pel Consell de Govern el dia 22 d’octubre de 2002)

(versión en castellano)

 

Article 1
Article 5
Article 10

Els conflictes nascuts de l'ús dels recursos telemàtics per part dels membres de la comunitat universitària i la ineludible adequació a la legislació vigent plantegen la necessitat d'establir unes normes per a l'ús personal diferenciat de l'activitat estrictament institucional.

Objecte i àmbit d'aplicació

Article 1

Aquesta norma regula l'ús dels recursos informàtics i telemàtics disponibles en la Universitat de València per al desenvolupament d'activitats que no posseïsquen una naturalesa acadèmica, administrativa, d'investigació o de representació al seu si. Aquesta norma s'aplicarà particularment a les pàgines personals, el correu electrònic, les llistes i els fòrums suportats per la Universitat.

Article 2

La disponibilitat d'aquests recursos per als fins indicats en l'article 1 no comporta cap dret. La Universitat de València podrà suspendre l'ús d’aquests recursos a aquells usuaris que contravinguen la present normativa i en els casos en què qualsevol circumstància sobrevinguda ho aconselle.

Consideracions generals

Article 3

3.1. En cap cas no es podrà accedir als recursos informàtics i telemàtics amb aquestes finalitats:

a) incórrer en activitats il·lícites o il·legals de qualsevol tipus, i particularment, difondre continguts o propaganda de caràcter racista, xenòfob, pornogràfic, sexista, d’apologia del terrorisme o atemptatori contra els drets humans, o actuar en perjudici dels drets a la intimitat, a l'honor, a la pròpia imatge o contra la dignitat de les persones;

b) difondre continguts contraris als principis enunciats en els Estatuts de la Universitat;

c) difondre manifestacions o referències falses, incorrectes o inexactes sobre les pàgines i els serveis de la Universitat de València;

d) danyar els sistemes físics i lògics de la Universitat de València, dels seus proveïdors o de terceres persones;

e) introduir o difondre en la xarxa virus informàtics o qualssevol altres sistemes físics o lògics que siguen susceptibles de provocar els danys anteriorment esmentats.

3.2. Si en exercici de les seues funcions el personal informàtic detecta qualsevol anormalitat que indique la realització d'usos il·lícits, ho posarà en coneixement del Vicerectorat de tecnologies de la informació i de la comunicació i, si escau, de l'autoritat judicial.

Article 4

En cas d'infracció d'aquestes normes s'advertirà del fet l'infractor i el Vicerectorat de tecnologies de la informació i de la comunicació podrà decidir la suspensió temporal amb caràcter cautelar de l'accés als recursos. En cas que l'usuari no responga o ignore l'advertiment, es podran adoptar, previ informe de la Comissió de Disciplina, les disposicions pertinents per procedir a una suspensió total de l’accés. Així mateix, quan de l'ús dolós o negligent d'aquests recursos se’n deriven danys per a la Universitat de València o per a tercers, aquesta podrà exercitar les accions legals oportunes a fi de repercutir els costos sobre la persona responsable.

 

Publicació de pàgines personals

Article 5

5.1. La Universitat de València posa a la disposició dels membres de la comunitat universitària un espai per a pàgines personals. El Servei d’Informàtica (SIUV) realitzarà l'atribució concreta d'espai de memòria segons els recursos disponibles.

5.2. Podran utilitzar aquest recurs:

a) El personal d'administració i serveis i el personal docent i investigador.

b) Els estudiants matriculats en qualsevol cicle dels estudis impartits en la UVEG.

c) Les associacions o els col·lectius universitaris degudament reconeguts en la UVEG que desenvolupen la seua actuació en el seu si.

d) Aquells qui, en virtut d'un conveni o d'autorització emesa per l'òrgan competent, resulten habilitats per a això.

5.3. La disponibilitat de les pàgines personals es vincula a la relació amb la UVEG, segons el que s’ha indicat en el punt 5.2; les pàgines es podran suprimir quan l’esmentat vincle s'extingisca.

5.4. La UVEG pot limitar o controlar els serveis de xarxa per motius de seguretat o rendiment de la xarxa universitària. La Universitat de València no es fa responsable de les fallades que hi puga haver ni es compromet que la xarxa estiga sempre operativa.

Article 6

6.1. S'articularà un procediment per a la inscripció de pàgines personals en el qual es verifique la identitat del responsable de la pàgina i es garantisca com a condició prèvia l'acceptació d'aquesta norma i, en particular, dels articles 4 a 8. La Universitat de València pot crear un registre de pàgines personals amb dades d'identificació dels seus responsables.

6.2. Les pàgines personals allotjades en la UVEG han de respectar en tot cas la legalitat i els drets fonamentals i en particular els drets a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i la protecció a la joventut i la infància.

6.3. Una vegada inscrita la pàgina personal serà obligatori incloure en els seus continguts les dades que permeten identificar el responsable, incloent-hi una adreça de correu electrònic de manera que es facilite a qualsevol usuari l'exercici del dret de rectificació.

6.4. Les pàgines personals no poden ser utilitzades en cap cas per a la captació de dades personals, tant de manera directa com mitjançant tractaments invisibles, ni per a allotjar fitxers que continguen dades personals elaborats pels seus responsables.

Article 7

7.1. Les pàgines personals no poden ser utilitzades per a fins comercials o publicitaris; així doncs, no poden contenir so, imatges o enllaços d'aquesta naturalesa ni tan sols a títol informatiu.

7.2. En l'edició de pàgines caldrà respectar els drets d'autor i propietat intel·lectual, segons la legislació vigent. Particularment, quan en l'edició de pàgines s'utilitze programari o continguts sobre els quals hi haja drets d'autor o de propietat intel·lectual caldrà comptar amb l'autorització expressa del titular. Si es tracta de recursos de lliure disposició, caldrà indicar aquest fet i expressar-ne l'autoria.

Article 8

Les pàgines personals han de ser dissenyades de manera que no induïsquen a error respecte al seu caràcter no institucional. La utilització de logotips o imatges de la Universitat de València o de qualsevol altre element que puga induir a considerar l'existència de relació o suport als continguts de la pàgina requerirà l’autorització expressa de l'òrgan competent.

Article 9

En la cessió d'espais, la Universitat de València actua de bona fe i no garanteix ni es fa responsable directament o subsidiàriament de qualsevol reclamació que es puga derivar de la seua qualitat, fiabilitat o exactitud, ni dels continguts presents en els llocs web als quals eventualment puguen conduir els hipervincles inclosos en les pàgines personals.

 

El correu electrònic

Article 10

Poden gaudir del servei de correu electrònic els membres de la comunitat universitària, tant estudiants matriculats en qualsevol cicle com personal d'administració i serveis i personal docent i investigador, a més de les entitats o persones autoritzades en virtut de conveni o autorització degudament emesa per l'òrgan competent de la Universitat de València. El servei es vincula a l'existència del vincle amb la Universitat de València. El SIUV establirà l'espai de memòria en disc atribuït als comptes de correu.

 

Article 11

11.1. Els comptes de correu electrònic assignats al personal d'administració i serveis i al personal docent i investigador es proporcionen essencialment per a la satisfacció de les finalitats de gestió acadèmica, docència i investigació de la Universitat de València.

11.2. Les adreces de correu electrònic referides en el punt anterior poden ser difoses amb la indicació clara de les finalitats d’aquestes adreces i l’advertiment exprés que no seran utilitzades per a la remissió de missatges amb altres finalitats.

11.3. Quan la protecció de la vida privada de l'usuari, la recepció de missatges que incloguen amenaces o expressions inadequades i qualsevol altre supòsit equivalent ho aconselle, s'exclourà l'adreça de les llistes públiques i es podrà sol·licitar la substitució del compte de correu per un altre de nou a fi de protegir la identitat de l'usuari.

 

Article 12

La Universitat de València no garanteix ni es responsabilitza d'eventuals fallades en el servei de correu. Així mateix, tampoc no respondrà en el supòsit que una tercera persona, trencant les mesures de seguretat adoptades, puga accedir als missatges o els utilitze per a la remissió de virus informàtics.

Article 13

13.1. El correu electrònic és inviolable i ningú no podrà accedir ni als continguts ni a les capçaleres, si no és per consentiment exprés i per escrit de l'usuari o mitjançant autorització judicial.

13.2. El secret de les comunicacions arriba també a la identitat i als destinataris de la informació. El personal informàtic que per qualsevol raó haja d’accedir a informació tècnica que permeta identificar els usuaris resulta especialment vinculat pel deure de secret i confidencialitat.

 

Llistes de distribució, fòrums, grups de notícies i espais de debat públic en línia

 

Articulo 14

14.1. La Universitat de València, a través del Servei d'Informàtica, pot habilitar espai per a la prestació de serveis consistents en llistes de distribució, fòrums, grups de notícies o espais equivalents de debat públic en línia, sempre que es vinculen a la satisfacció de les finalitats pròpies de la Universitat.

14.2. Els espais públics de debat es poden dotar de normes de funcionament i nomenar un moderador o administrador que les aplique. En tot cas, aquestes normes han de respectar els principis democràtics, el dret a la llibertat d'expressió i les disposicions d’aquesta normativa.

14.3. La Universitat de València no es fa responsable directament ni subsidiàriament de les opinions expressades pels membres de la comunitat universitària ni per les expressions manifestades per ells o per qualssevol altres en els espais de debat públic en línia que es creen.

 

Disposició addicional

Aquesta normativa afecta tots els serveis proporcionats des de qualsevol servidor ubicat dins la xarxa de la Universitat de València, no només als administrats directament pel Servei d'Informàtica; els detalls tècnics i operatius escaients corresponen al responsable de cada servidor.

 

Disposició transitòria

Aquesta normativa entrarà en vigor en el moment de la seua aprovació pel Consell de Govern de la Universitat de València. Hi haurà un termini de 30 dies per a l'adaptació de les pàgines personals a allò que estableix aquesta normativa.