Hipertext!…quan em va tocar agafar-me aquesta
assignatura no tenia cap idea respecte a ella. L’únic que em podia
preveure era que utilitzaria l´ordinador amb ella. La veritat es que
han sigut molts els coneixements pràctics que he anat aprenent a poc a
poc amb aquesta assignatura. I la majoria han sigut pràctics, que
pense jo que en la carrera universitària de Periodisme trobem molt a
faltar, tal volta perquè encara estem en tercer o tal volta perquè
siga un punt dèbil de la carrera.
Abans d’entrar en aquest món hipertextual, l´unica etiqueta de les que
hem aprés que coneixia era la de IMG SRC i res més.
Ara veig com aixó sols era el principi d´un munt de coneiximents que
hem quedaven per assolir.
Açò també em porta a un altra reflexió, necessitem totes aquestes
etiquetes més del que podem creure. Jo aquesta etiqueta que ja
coneixia, l´utilitzava amb meu “space”, per a incloure fotografies i
imatges amb el text, ja que el propi space no et deixava, però si li
introduies l´etiqueta corresponent de l´HTML, automàticament et
portava la foto al blog.
Què curiós! Ara resulta que les coses estàn molt més conectades del
que pareix. I que sense saber-ho, descobrim una xicoteta part del que
és el germen de l´hipertext.
A classe, els primer dies han sigut tot preguntes, degut a
l´estratègia del professor per a que despertar l´interés nosaltres per
l´assignatura. Des d´un principi.. un bon grapat de correu electrònics
inundaven les bústies d´aquells qui no solien fer una ulladeta al seu
correu a sovint. I es que tenim a l´abast eines que ens poden ajudar
en la nostra tasca diaria, tant a professors com a alumnes, per
millorar la comunicació entre tota la comunitat universitària. Seràn
prou els alumnes que no hagen entrat gaire al seu correu electrònic
que ofereix l´Universitat o que no sàpiguen què és l´Aula virtual.
Molts de nosaltres crec que, des d´aquesta assignatura, en sabem molt
més del que sabiem respecte a les eines web que ens ofereix l´UVEG
sols per ser estudiant. Açò, ens servirà no sols durant aquest any,
sinò també durant la resta de l´assignatura.
Però un altre aspecte important que del que volia no oblidar-me´n, és
que aquesta assignatura ha creat més vincles entre els alumnes de la
nostra classe. Hem tingut que comunicar-nos per motius acadèmics
(encara que siga així) entre els alumnes de la nostra classe, cosa que
es d´agraïr al professor, i més en una classe tan atomitzada com la
nostra.
I ara ix la paraula clau, COMUNICACIÓ. Estudiem periodisme, un futur
que ens durà a ser o almenys ser bons comunicadors, i a més a més,
l´assignatura parla de les TIC, les noves tecnologies de la informació
i la comunicació. Tot està relacionat. I més ara. Quin mitja de
comunicació no compta amb correu electrònic i amb una connexió a la
xarxa per als ordinador de la seua redacció?La resposta és clara, cap.
Els estudiants de periodisme ens hem de conscienciar que les noves
tecnologies són un aliat clau per al nostre futur, i que sense els
coneiximents bàsic d´aquestes, no podrem desenvolupar la nostra tasca
diària.