Darío
Veredicte: culpables

Ja és Nadal! Tot i que encara no hem abastat ni tan sols el mes de novembre, els anuncis de joguets, perfums i dolços omplin els nostres televisors i les nostres bústies.

Sembla que, cada vegada, les pasqües arriben abans… Potser, un d’aquests anys, senzillament no acabaran: enllaçarem la campanya nadalenca de 2011 amb la de 2012, amb el missatge del Rei Joan Carles com a visagra… o ni tan sols això! És possible que, d’ací no molt de temps, vegem a Froilan, Leonor, Sofia i la resta de la “troupe” fent propaganda dels seus joguets preferits darrere del seu avi.

Siga com siga, ja és Nadal per a Ferrero Rocher i Mon Chéri. Sembla que ja ha arribat eixe desitjat moment en què les condicions atmosfèriques permeten que aquests productes conserven les seues qualitats… Però és que han faltat algun dia a les nostres tendes i supermercats? Jo estic segur de què, si observem les dates d’envasat, moltes de les caixes dels bombons daurats hauran estat elaborades a l’època del Naranjito.

A la “moda Ferrero” s’han apuntat també Lindt (amb el seu bombó-caramel d’Or) i, com no, Nestlé (amb la seua típica Caja Roja). Senyores i senyors, els anuncis de torró es troben al girar el cantó… Ja saben, què vol dir això: Nosaltres “volem torró, torró, torró” i les empreses distribuïdores volen “diners, diners, diners”… i que siga el més prompte possible!

D’altra banda, el típic aroma del Nadal -que un temps enrere estava impregnat de fum d’eixumenera i de vapor de castanyes- esdevé ara en una essència de perfum. Essència de Carolina Herrera, de Loewe, d’Hugo o de Ralph Lauren… Tots aquests perfums que només un boig enamorat regalaria abans de la campanya nadalenca.

Els supermercats han encadenat aquest any tot un seguit de festes i celebracions que, de ben segur, hauran omplert les butxaques del senyor Roig i companyia: Reis de xocolata, bombons de Sant Valentí, mones i ous de Pasqua, mocadors i fruites de Sant Donís, figuretes de monstres de Halloween de diversos sabors i colors, polvorons i torrons de Nadal, Reis de xocolata… Si ens paràrem a pensar, ens n’adonaríem de què ens trobem al centre d’un cercle viciós envoltat de diners per a les grans empreses i per als directors de clíniques estètiques especialitzades en liposuccions.

Per a la nostra tranquil·litat, sembla que Nuevo Centro és l’única gran superfície que s’ha posat el barret i la barba del Pare Noel… Bé, siguem clars: Per a la nostra tranquil·litat, encara no és Nadal a El Corte Inglés, perquè, quan ho siga, començarem a patir les aglomeracions als carrers del centre de les grans ciutats. No només això, sinó que també haurem de lluitar contra senyores amb grans bosses per aconseguir l’última corbata de flors per al nostre pare, avi, nuvi o home.

Pel que a mi respecta -amb la trista absència del calb de la Loteria-, el Nadal no començarà fins que ho decidisca Freixenet. Aquest any, la bombolletes estaran dirigides per Francis Ford Coppola i la intenció de l’empresa és comptar amb la col·laboració d’un gran Director… S’imaginen un anunci de Freixenet dirigit per Almodóvar o per Quentin Tarantino?

 

 

 

Una iniciativa poc creïble
Leopoldo M. Panero, mestre de la bogeria
El pacte de l'apocalipsi
25 d'octubre, fum-fum-fum...
 
 
 
 
 
 
 
 
Volver